| Start | Super Packer | Atari Graphics Studio / AGS | Graph2Font / G2F | Mads | MadPascal |   http://madteam.atari8.info  
SKŁAD GRUPY
PRODUKCJE
scena
gry
użytki
vbxe
SPRZĘT
Sio2SD / Pajero
Sio2SD / Rocky
Stereo / Pajero
GTIA / Psychol
ANTIC + VBXE test
ARTYKUŁY
DEMO EFFECTS
LINKI
   

WSTĘP

Programy tutaj prezentowane zostały napisane przez róznych autorów, to nie tylko produkcje Madteam. Do uruchomienia wymagają rdzenia VBXE co najmniej w wersji 1.20, istnieje także możliwość ich uruchomienia pod emulatorem Altirra. W przypadku emulatora należy dla pewności wyłączyć inne rozszerzenia jak Covox, SoundBoard, Slight-SID ponieważ ich jednoczesne uruchomienie może powodować problem z wyświetlaniem grafiki VBXE (adresy sprzętowe tych rozszerzeń mogą kolidować).


i480

Dwa przykładowe obrazki prezentujące sprzętowy interlace dla VBXE (w sumie 480 linii w pionie). Wykorzystana została tutaj niedawno odkryta właściwość zerwania synchronizacji pionowej ANTIC-a. Kodował Rybags.


Jet Set Willy

"Jet Set Willy" przeniesiony z ZX Spectrum przez XXL-a. Mapa kolorów ZX Spectrum prezentowana jest z wykorzystaniem mapy kolorów VBXE.


Night Shade

Kolejna konwersja gry dokonana przez XXL-a "Night Shade". Ta wersja gry wykorzystuje blitter VBXE w celu przyspieszenia działania operacji związanych z przenoszeniem grafiki na ekran.


Night Driver

Konwersja gry automatowej dokonana przez XXL-a "Night Driver". VBXE wykorzystane jest tutaj w celu prezentacji bitmapy samochodu.


UPDATE: 27.06.2010

Plasma

Przykład efektu plazmy w 256 kolorach zrealizowany przez modyfikację pamięci mapy kolorów VBXE (pole mapy wielkości 8x4). Kodował Tebe, w załączniku dostępne także źródła programu.

UPDATE: 27.06.2010

Mr Proper

Przykładowa gra "Mr Proper" zakodowana przez Tebe prezentująca spore możliwości VBXE. Wykorzystana została mapa kolorów, overlay, blitter (obiekty 32x32 piksle), sprzętowa detekcja kolizji. Link do filmiku na youtube MrProper YouTube.

Mission Shark (Misja)

Podkolorowana mapą kolorów VBXE znana gra firmy Avalon "Misja". Disasemblacji i modyfikacji dokonał Electron. Najlepiej zagrać w wersję starą i nową, będzie widać różnicę. W załączniku także druga wersja podkolorowana przez Tezz-a, z nowym ekranem tytułowym.


Heartlight

Kolorowa wersja VBXE gry z Tajemnic Atari "Heartlight" Janusza Pelca.


Robbo

Kolorowa wersja VBXE gry "Robbo" Janusza Pelca.


Quadrillion

Kolorowa wersja VBXE gry z Commodore Plus4 "Quadrillion", autorem konwersji jest Gary "Rybags" Ryan.


Silly Venture 2016 VBXE Invitro

Zaproszenie na party Silly Venture 2016 napisane w Mad Pascalu.


VBXE IMAGE

Program dla Sparta Dos X (SDX) pozwalający na wyświetlanie obrazków BMP, PCX, GIF. Maksymalna rozdzielczość 336x240 w 256 kolorwach. Nazwę pliku do wyświetlenia podajemy jako parametr. W przypadku GIF-ów akceptowany jest tylko starszy ich typ GIF87a (np. Corel Paint Shop pozwala wybrać typ GIF87a / GIF89a). Program napisany i skompilowany przy użyciu Mad Pascal-a.


VBXE CORE 1.26 - ROCKY PALETTE

Rdzenie FX 1.26 skompilowane z paletą ROCKY.
Pliki o nazwach zaczynających się od "v1" przeznaczone są dla VBXE 1.x
Pliki o nazwach zaczynających się od "v2" przeznaczone są dla VBXE 2.x
Pliki o nazwie "..x126a2" to rdzenie bez emulacji rozszerzenia pamięci RAMBO 320K (tzw rdzenie "A")
Pliki o nazwie "..x126r2" to rdzenie z emulacją rozszerzenia pamięci RAMBO 320K (tzw rdzenie "R")

 

madteam.atari8.info © MadTeam, hosted: www.atari8.info