| Start | Super Packer | Atari Graphics Studio / AGS | Graph2Font / G2F | Mads |   http://madteam.atari8.info  
SKŁAD GRUPY
PRODUKCJE
scena
gry
użytki
vbxe
SPRZĘT
Sio2SD/Pajero
Sio2SD/Rocky
Stereo/Pajero
GTIA/Psychol
ARTYKUŁY
DEMO EFFECTS
LINKI
   

OLAS DEMO

Prapoczątki twórczości ROCKY-ego z 1994 roku. Demko stworzone przy pomocy Demo Makera i Demo Construction Kitt. Jest to pierwsza zapowiedź większej produkcji, dema HAPPY DEMO.


ROCKY DEMO

Pierwsze wspólne demo, kod Tebe, grafika Rocky. Działa z Atari800Win, w przypadku Altirry zawiesza się.

HAPPY DEMO

Pierwsza większa produkcja Madteam-u z 1995 roku. To były nasze początki, demo składa się z pojedyńczych efektów-intr doczytywanych z dyskietki. Aby przejść do następnej części należy znać odpowiednią kombinację klawiszy, która jest podana na końcu każdego scrolla :) To gwarantuje, że każdy przeczyta wszystkie scrolle, ciekawy pomysł, prawda? Za kod i rypane ze Spectruma grafiki odpowiada Tebe, za rypaną z PC grafikę Rocky, muzyka pochodzi z różnych gier w formacie CMC. Ciekawsze efekty są na drugiej stronie dyskietki, m.in. scrol z grafiką w tle (parallax), animacja i muzyka CMC z samplami. Pomysłodawcą napisania tej produkcji był Rocky, świeżo poznany gość z dawnej giełdy komputerowej na ul. Matejki w Poznaniu.


MADTEAM INTRO

Pierwsze intro Madteam-u, stworzone i wystawione na party w Ornecie z roku 1995, konkretnie 05.08.1995.


THE MUPPET MOVIE SHOW

Jedyna i niepowtarzalna produkcja Madteam-u - slideshow. W tamtym okresie ktoś był posiadaczem komputera Atari ST i wpadły mu w łapska obrazki Muppetów, ktoś inny postanowił je wykorzystać do slideshowa. Design był wzorowany na produkcjach tego typu z innych platform sprzętowych i ogólnie wszystko jest ładnie sklecone i ładnie wygląda. Muzyka skromna, bo gra na przerwaniu DLI, które wymaga maksymalnej szybkości działania playera, dlatego muzyka zajmuje troche miejsca w pamięci, została rozpisana. Za kod odpowiada Tebe, za grafikę ktoś z ST, design pewnie Rocky. Źródła depakera "Super Packer" BeWeSoft-a użyczył Konop/Shadows.


IGOR

Następna większa produkcja Madteam-u, bo zajmuje aż dwie strony dyskietki. Tym razem skład osobowy grupy powiększył się o nowego kodera o ksywce Profi, który nie stronił też od muzykowania. "Świeża krew" pełna energii zaczęła kodować, tak że cała pierwsza strona dema należy do Profi-ego. Drugą stronę kodował Tebe. W tej mega produkcji możecie zobaczyć blury, ognie, tunel, zoomrotator oraz nagą panienkę w interpretacji Rocky-ego :) Za kod i muzykę w pierwszej części odpowiada Profi, kod w drugiej części to Tebe a muzyka z "Delta Player" w wykonaniu Cedyna (oczywiście pisana na ostanią chwilę na party w Ornecie). W Ornecie była zaprezentowana niezupełnie skończona wersja dema, sześcian w zoomrotatorze nie chciał się kręcić, błąd został usunięty po powrocie z party. Podczas prezentacji dema, największe rozbawienie wzbudziły fotomontaże grupy Prodigy i naga postać (miała charakterystyczne cechy płci żeńskiej). Poza tym gdyby nie "rip6" Shadowsów, byłoby to na tym party jedyne demo z pierwszym na małe Atari efektem tunelu. Należy jeszcze wspomnieć, że w demie został oficjalnie zaprezentowany nowy format graficzny RIP (Rocky Interlace Picture), czyli HIP z kolorami (zmiana 9 bajtów i już nowy format, ehh).


FAJER

Intro 16K zaprezentowane na Last Party (Opalenica) w 1997 roku. Pomysłodawcą i głównym dawcą efektów był Profi, on też napisał muzykę. Zdaje się, że były to efekty, które nie trafiły do Igora. Efekt z końca intra, latające i przenikające się kółka kodował Tebe.


SINTRO

Jedyne intro Madteam-u z kategorii "Intro 256b". Zostało zaprezentowana na Last Party (Opalenica) w 1997 roku. Zajmuje równe 256 bajtów, a co robi ? Najlepiej samemu zobaczyć. Kodował Tebe.


RUNNING COW

Następna produkcja Madteam-u z 1997 roku. Tym razem są to krowie animacje, przeniesione z PC. Moda na rysunki w ASCII została przekonwertowana do ATASCII. Wykorzystane zostały procedury do kompresji i dekompresji dla formatu ANI (trochę animacji w tym formacie Madteam wypuścił). Samej prezentacji nie można przyspieszyć, czy zakończyć, trzeba oglądać całość, no ale pośmiać też się można :) Za kod odpowiedzialny jest Tebe, muzyka Profi, ekran tytułowy Rocky.


ORNETA REALTIME 1996-1997

Zbiór tekstów pisanych przez uczestników party Orneta 1996 i 1997. Za kod odpowiedzialny jest Tebe, za grafikę i design Rocky.


LAJF

Kolejny pomysł Rocky-ego na demo, tym razem z przesłaniem i morałem ;) Ta nietypowa produkcja Madteam-u zaprezentowana została w Elblągu (przenieśli party z Ornety) bodajże w 1998 roku. Zamiast widowiskowych efektów w demie obejrzymy historie powstania życia i to nie byle jakiego ;) Za grafikę z użyciem Amigi odpowiada Rocky, kod Tebe, muzyka to pewnie Profi.


JOURNEY

Remake dema mało znanej grupy Polynomials, dema które zajęło pierwsze miejsce na Rush Hours w 1997 roku. Podobno dla tego dema co niektórzy kupowali małe Atari :) Oryginalnie zajmowało cztery dyskietki zapisane obustronnie, w wersji Madteam-u zajmuje jedną stronę dyskietki :) Jak się okazuje demo Polynomialsów było jedną wielką animacją, spowolnioną tylko tak aby udawała liczenie realtime. Klatki tej animacji pochodzą z dema "Magic View" PC-towej grupy Dubius.


VASCO

Intro 16K, wystawione w Opalenicy. Projekt, pomysł i design autorstwa Rocky-ego, on też stworzył futurystyczną wizję stratnej kompresji obrazu dla Atari :). W 16Kb zostało zmieszczonych kilkadziesiąt grafik w formacie HIP (dekompresja 2-óch bitmap skompresowanych stratnie do formatu HIP realizowana jest w czasie rzeczywistym), a jak to wygląda sami się przekonajcie. Tematem intra jest postać znanego dziadka sceny małego Atari, czyli Vasca. Kodował Tebe, muzyka nie pamiętam.


X

Produkcja z roku 1998. Śliczna animka, którą wymyślił Rocky, a zrealizował Tebe, muzyka Mikera. Charakterystyczne jest zakończenie, gdzie z powodu nie zresetowania POKEY-a muzyka gra niezbyt oryginalnie :) Klatki animacji zostały zapożyczone z różnych filmików z PC i dem z Amigi, przez super "grafika" Rocky-ego.


SPLASH

Intro 16K, które miało swoją premierę, podczas Lata Ludzików w 1999 roku. Kodował Tebe, muzyki użyczył Greg. Intro było optymalizowane pod względem łatwości modyfikacji kodu oraz objętości czego konsekwencją jest stosunkowo mała szybkość działania. Intro nie brało udziału w "compotach", autor zagrywał się w GTA2 i nie zdążył oddać dyskietki z intrem na czas. Vasco (organizator party) jak chce potrafi być wredny :)


TIT

Ostatnia większa produkcja Madteam-u, wystawiona podczas Last Party z 1999 roku. Kodował Tebe, muzyki użyczył Morgoth. Sporo efektów plazmy, bump, połączenie tunelu i zoomrotatora, szybkie "animki" jak wormhole i inne. Tunel i bump na znakach napisane przez Profiego, plazmy dodane na okrasę przez Tebe. W czasie tworzenia Profi nie działał już aktywnie na scenie. Muza dodana na ostatnią chwilę, więc jest jak jest. Wyrażenie "animki" odnosi się do liczonych na podstawie odpowiednio prekalkulowanych tablic animacji grafiki przez CPU, nie są to animacje w klasycznym pojęciu tego słowa.


ANI

Zbiór animacji w formacie ANI, takie FLI dostosowane do możliwości graficznych Atari XE/XL (kompresja różnic klatek animacji). Programy kompresujące są dostępne na platformę PC.


SAMAR GRAPHICS COLLECTION

Jedyna większa scenowa produkcja grupy Samar z roku 1998, znanej bardziej z produkcji dla C64. W skład sekcji Atari XE/ XL należał m.in. Pajero, on też zakodował ten slideshow z grafikami Kuwerty-ego oraz wyposażył w muzykę (remake utworu zespołu Bajm). Aby uruchomić tą produkcję należy najpierw sformatować ramdysk ("CL# M:"), potem uruchomić plik "GFXSAM1.XEX".


KASZEL #1

Jedyny plikowy zin jakiego dopuściła się grupa Madteam. Wykorzystany został tutaj Mathafucker Editor stworzony przez Psychola.


SYZYGY #8

Ostatni numer Syzygy jaki się ukazał, został zakodowany przez Tebe. O okolicznościach powstania można przeczytać we wstępniaku.


DUPLAND SLIDESHOW

Produkcja z kwietnia 2007 roku prezentująca grafiki interlace Vidola z gry "Droga do Duplandu". Muzyka stworzona przez String-a przy pomocy Raster Music Tracker-a. Kodował Tebe, rysował, pixlował i kolorował Vidol. W intrze m.in. można zobaczyć jedyny multiplexer PMG gdzie każdy obiekt o rozmiarze 10x16 pixli ma osobną paletę 4-ech kolorów. Do uruchomienia intra wystarczy podstawowa konfiguracja XE/XL, natomiast właściwa część-slideshow wymaga minimum czterech dodatkowych banków pamięci, czyli minimum stanowi posiadanie Atari 130XE.


HAPPY EASTER 2007

Intro wydane z okazji świąt Wielkiej Nocy. Pomysł zrodził się podczas sesji irc-a na kanale #atari8. Grafika Dely, muzyka Miker, kodował Tebe.


MARTIAL ARTS VS MODERN ARTS

Mała animacja wykonana z udziałem Graph2Font. Klatki animacji pochodzą z PC, udźwiękowił Miker, kodował Tebe.


ILUSIA

Nowe demo po blisko 10 latach przerwy od czasu dema TIT. Pomysł zrodził się na dwa miesiące przed party Forever neXt na którym demo zostało wystawione dzięki uprzejmości Powrooz-a, on także stworzył całą grafikę do dema. Demo udźwiękowił String, zakodował Tebe. Ilusie najlepiej oglądać na prawdziwym sprzęcie, aktualne emulatory Atari++ i Atari800Win pozwalają obejrzeć demo częściowo, każdy z nich radzi sobie lepiej lub gorzej, najwięcej pokazuje Atari++ jednak ma poważne kłopoty z piorytetami duchów. Najwidoczniej tryb znakowy GRAPHICS 12 z włączanym w środku linii trybem GTIA ($40) stanowi nie lada wyzwanie dla autorów emulatorów ;). Dla takiej kombinacji trybów (GRAPHICS 12 itp. + GTIA $40) zamiast 16 odcieni szarości otrzymujemy 9 nie uporządkowanych odcieni (15 jeśli użyć także inwersu znaków) w zamian dostajemy możliwość zaprojektowania obrazu i designu jaki jeszcze nie miał miejsca na Atari 8-bit. W załączniku oprócz aktualnej wersji 1.1 poprawionej pod kątem działania w systemie NTSC dodatkowo część pierwsza dema z grafiką zapożyczoną z pewnego znanego dema, tak aby uzmysłowić że nie jest potrzebna specjalnie spreparowana grafika, można użyć dowolnej dostępnej (tryb G2F DLI).


UPDATE: 06.04.2013

EASTER TWIST '2013

Wielkanocne intro na rok 2013. Pomysł i grafika Ooz/Agenda, muzyka skomponowana przy pomocy Raster Music Tracker-a, odtwarzana 2x na ramkę autorstwa String-a, kodował w święta Tebe/Madteam. Twister scroll na grafice PMG o rozdzielczości dwuliniowej (duchy i pociski) zajmuje blisko połowę ramki. Powstały cztery wersje intra (m.in. w trybie DLI+) mniej lub bardziej urozmaiconych wizualnie, ostatecznie została ukończona wersja skromniejsza. Reszty nie udało się dopieścić wystarczająco aby działały zadowalająco płynnie, święta okazały się zbyt krótkie na doprowadzenie do końca wszystkich pomysłów.


UPDATE: 01.08.2015

PASINTRO

Intro zaprezentowane w Głuchołazach 2015. Kompilowane przy użyciu wczesnej wersji MadPascala.


ATARI CONTROL PICTURE

Przykładowa grafika Rocky-ego powstała z myślą o kalibracji obrazu, np. rzutnika na party. Podczas Głuchołaz 2015 źle skalibrowany rzutnik obciął większość detali przezentowanych grafik.

 

madteam.atari8.info © MadTeam, hosted: www.atari8.info