Start | Super Packer | Atari Graphics Studio | Graph2Font | Mads | MadPascal | Atari Zines | YouTube http://madteam.atari8.info  
MEMBERS
PRODUCTIONS
S C E N E
G A M E S
T O O L S
V B X E
GRAPHICS
WORK IN PROGRESS
Bubble Shooter
HARDWARE
Snes2Joy / Pad4Aatari / TOM rev2
Sio2SD / Pajero
Sio2SD / Rocky
Stereo / Pajero
GTIA / Psychol
ANTIC + VBXE test
ARTICLES / MAGAZINES
DEMO EFFECTS
LINKS
   

BUBBLE SHOOTER

Decyzja podjęta, piszę grę. Musi powstać w maksimum rok……………… jakie to było naiwne.

Wzorzec dla Bubble Shooter: https://play.google.com/store/apps/details?id=game.bubble.shooter.dragon.pop&hl=en_US&gl=US
Video z wersji na andka: https://www.youtube.com/watch?v=UM3E5UsynXE

Date:6.01.2020

Najszybciej zdecydowałem o mieszaniu trybów, padło na CIN bez interlace wybrałem mikst trybów 10 i 15.
Oryginał z adroida ma 7 kolorowych kulek, także wydawał się to naturalny wybór.

Pozostało wybrać formę i genialny pomysł – to może zrobić wersje graficznie jednorodną dla 8bit oraz 2600 ?

Date:11.01.2020

Pole gry zajmuje 11x13, dodając ramki to i tak za mało by zająć całą szerokość ekranu.
Zaplanowałem w trybie 12 górą jakaś grafika z tytułem, dołem armata a w jej prawym boku punktacja i inne pierdoły…

Date:20.01.2020

Kulki ruszają się, pierwsza wersja budowania DL. Lista dwubufowana, liczona live. Działa.
Tak odkrywam, że wybór kolorów GTIA dubluje się z kolorami PMG. Czyli nie pokolorujesz nic, duszki tylko po prawej stronie.

Date:09.02.2020

Celownik tylko na spritach, dzięki obliczeniom na pc powstał tak zaiwaniający wskaźnik, kliknij na obrazie, a zobacz video !

Proszę nie śmiać się z moich wypocin graficznych, wiem że jestem beztalenciem, ale na tym etapie to musiało wystarczyć.

Date:22.03.2020

Nastąpiło co nieuniknione – wyłączyłem OS. Cała pamięć pod ROMem moja. Celownik przepisany już w trzeciej wersji.

Date:05.04.2020

Można wstawiać kulki (jeszcze nie lecą, tylko pojawiają się w docelowej pozycji) - kliknij na obrazie, a zobacz video !

Date:13.04.2020

Podstawowa zasada gry, trzy kulki tego samego koloru powodują zbicie – działa.
Tempo prac ekspresowe, no ale lato zbliża się… to już 28 wieczór nad grą.
Chwile dalej, engine umie usuwać kulki które nie są osadzone – nie stykają się z inną utrzymującą się góry ramki.

Date:15.04.2020

Już kulka lata, wstawienie jej odbywa się jeszcze przed lotem, no ale to czy teraz ważne - kliknij na obrazie, a zobacz video !

Date:25.04.2020

Pierwsza wersja BubbleShooter_playable.xex.
Ekran obniża się samoczynnie, strzelamy, kulki wybuchają, można wygrać albo i nie :D - kliknij na obrazie, a zobacz video !

Date:03.05.2020

Mija 45 wieczór nad grą, rodzina dziwnie na mnie patrzy, że nie chcę grilować do północy.
Ale ja tu dodałem liczenie punktów, wielokrotnie wykonywałem korekty toru lotu.
Oczywiście nie ołówkiem czy kalkulatorem, ino zaawansowaną techniką cyfrową w postaci edytora pod Windę.

Cofnijmy time-line. Jest luty, marzec..
do maja powstaje 9 wersji edytora, który generuje potrzebne tablice, w sumie jakieś 40kB danych, dobrze, że Atari ma ich 1088.
Jedna z wersji prezentuje się jak poniżej:

Date:15.05.2020

Czas na kulki specjalne roboczo nazwane piorun, trawa i kamień.

Date:03.07.2020

Na plac boju wkracza przerażony grafik Rocky, widząc karykaturalne piksle doznaje zawału i olśnienia: zmień tryb GTIA z 10 na 11.
To trochę trwało, nim przebolałem zmianę (i kasację wersji 2600).
No ale wiedząc, ile pracy kosztowało mnie !! w kodzie ręcznie obliczanie grafiki w nigdzie nie używanym trybie 10/15 zmusiłem się,
by napisać edytor na Atari mode 11/15.

Date:17.07.2020

Wakacje, na ten czas miałem dobry plan, ale nie wypalił jak chciałem, docelowo uzyskaliśmy nowy software.
Ale po kolei jak to mówią maszyniści.

Level dotychczas wprowadzałem z edytorze na PC, czasochłonne.
Próbowałem wyciągnąć dane z oryginału na androida, porażka, ani depakery APK, ani emulatory andka nic nie pokazały.
Zmuszony, musiałem nauczyć się obrabiać obrazy (screen-shoot) wyciągniętych grafik.
Zakupiłem książkę, pouczyłem się co to biblioteka OpenCV. Teraz wiem, jak sztuczne AI powstaje.
Po wielu nocach skompilowałem bardzo zaawansowany program, poniżej generowanie na podstawie BMP levelu Mario:

Software zostanie oczywiście udostępniony.

Date:27.10.2020

Hurra, w jeden wieczór wygenerowałem 100 leveli do mojej gierki :D
Pesymista podliczy pewnie 3 miesiące spędzone na Grabberem, no ale co mi tam.
Jednak w tym czasie powstał jeszcze jeden soft. Rok temu nie miałem pewności, że muzyk zechcę napisać nowy utwór.
Z ponad 1500 utworów RMT, ciężko jest wyszukać 3 kanałowy utwór w mono.
XRMT to obecnie wyszukiwarka z aspiracjami playera.

Date:15.12.2020

Czekając na Święta przesiadując 80 wieczór nad kompem jestem w posiadaniu kodu z trzecią (ale nie ostatnią) wersją scrollowania ekranu,
mam graficznie kulki które będą wielokroć zmieniane a od nowego roku nazywane są BAŃKAMI (różnica w sprężystości).
Powstał tytuł gry, w drodze jest jeden z światów (grafika) na cztery docelowe i wiele innych spraw o których napiszę niebawem



Pozdro.

Pajero (Paweł Nowak) MadTeam (c) 2020-2021

pajero_atr[at]poczta[dot]onet[dot]pl

 

madteam.atari8.info © MadTeam, hosted: www.atari8.info