Na wstępie muszę zaznaczyć, iż artykuł ten powstał na prośbę Vaska, który stwierdził: "byłoby to szalenie interesujące". Format MPT'ka żywcem zerżnąłem z pliku o nazwie "Protokół MPT" Mayoneza, TMC'ka natomiast z instrukcji. Format CMC musiałem rozpracować sam, dlatego nie jestem jego w 100% pewien. Dowiedziałem się ostatnio, że był on zawarty w którymś numerze "Tajemnic Atari", dlatego jeżeli ktoś ma jakieś wątpliwości, to odsyłam go do tej literatury (?).
Ponieważ i tak wszyscy używają playerów Jaskiera, z punktu widzenia użytkownika istotne są tylko dane adresowe, a te są pewne.
zmiana głośności dźwięku, następująca za nim wartość jest negacją (EOR #$FF) głośności używanej w TMC,
$01-$3F
graj nutę o tym numerze i ustalonym wcześniej instrumencie. Następuje po tym bajt głośności.
$40
nowy parametr, jeżeli ten bajt ma ustawiony najwyższy bit, to następuje jeszcze za nim bajt zmiany głośności.
$41-$7F
graj nutę o numerze zANDowanym liczbą $3F i ustalonym instrumencie. Następuje za tym bajt parametru z ustawionym najwyższym bitem oraz bajt głośności.
$80-$BF
zmiana aktualnego instrumentu. Używana przed rozkazem grania nuty tylko przy faktycznej zmianie instrumentu w patternie.
$C0-$FF
linie puste w patternie:
$C0 to 1 linia pusta,
$FF to puste 64 linie, czyli innymi słowy koniec danych
patternu, gdyż dowolnie, na której pozycji dotychczas się
znajdowaliśmy dodanie do niej 64 powoduje wyjście poza długość
patternu. Każdy pattern kończy się tym bajtem, nawet jeżeli na
ostatniej pozycji coś się znajduje. Pattern pusty składa się
tylko z tego bajtu. Pattern najdłuższy łacznie z tym bajtem ma
257 bajtów długości.