PRO TRACKER 1.5

program: Profi/Madteam

  • WSTĘP

    ProTracker (PT) służy do komponowania muzyki typu *.MOD (znanych m.in. z Amigi (ok), PC-eta (suxx!)).

    Podczas uruchamiania PT mamy możliwość wyboru urządzenia zewnętrznego (POKEY lub 8-bit COVOX).

    PT wymaga obecności przynajmniej 64 kb extended RAM'u (im więcej tym lepiej). O jego obecności lub braku informuje stosowny komunikat.

    Sample wykorzystywane w PT muszą być zapisane w formacie liczby ze znakiem (-128..+127), oraz posiadać specjalny nagłówek o długości 27 bajtów.

    Poniżej przedstawiam format tego nagłówka:

  • bajty 0 i 1 - w nich zawarta jest długość próbki (młodszy, starszy bajt)

  • bajt 2 - głośność próbki (od 0 do $3f)

  • bajty 3 i 4 - oznaczają bajt od którego zapętlona jest próbka. Próbka jest zapętlana zawsze do końca(znaczy to że próbka będzie odtwarzana w pętli między bajtem oznaczającym początek pętli a końcem sampla).

  • bajty od 5 do 26 - nazwa próbki w formacie ASCII

  • OPIS PROGRAMU

    W stosunku do poprzednich wersji zostało usuniętych kilka błędów, dodano kilka nowych funkcji, zwiększyła się częstotliwość odtwarzania (w poprzednich wersjach wynosiła 10 khz, teraz 10.8 khz)

  • ilość patternów do 34

  • ilość sampli do 31

    UWAGA!!! pojedyńczy sampl nie może być dłuższy niż 16128 bajtów !

  • ilość pamięci na sample, uzależniona od posiadanej ilości extended RAM'u. PT 1.5 rozpoznaje do 512 Kb.

  • możliwość wykorzystania komend:

  • wykorzystuje pokey'a lub covox'y

    UWAGA!!! Covox musi zajmować pierwsze 4 bajty strony pamięci. Stronę można wybrać pomiędzy $d5, $d6, $d7.

  • KLAWISZOLOGIA

     ruch kursorem                           - = + *
     zmiana numeru patternu                  SHIFT + *
     zmiana numeru sampla                    CTRL + *
    
     kopiuj pattern do bufora                CLEAR
     kopiuj bufor do patternu                INSERT
    
     kopiuj track do bufora                  SHIFT+CTRL+3
     kopiuj bufor do tracku                  SHIFT+CTRL+4
    
     skok do pozycji $00                     SHIFT+CTRL+6
     skok do pozycji $10                     SHIFT+CTRL+7
     skok do pozycji $20                     SHIFT+CTRL+8
     skok do pozycji $30                     SHIFT+CTRL+9
    
     wstawienie pozycji w track'u            SHIFT+INSERT
    
     usunięcie pozycji z track'u             SHIFT+DELETE
    
     transpozycja nut danego instrumentu     CTRL+T
     (po wpisaniu danych zatwierdź returnem)
    
     wymiana instrumentu na inny             CTRL+X
     (po wpisaniu danych zatwierdź returnem)
    
     komenda C (volume)                      CTRL+C
     ustala głośność sampla
     parametr ($00..$3e)
    
     komenda D (break)                       CTRL+D
     przerywa odgrywanie danego patternu
     i skacze do następnej pozycji w orders
     parametr (00)
    
     komenda F (speed)                       CTRL+F
     szybkość odgrywania
     parametr ($00..$1f)
    
     kasowanie danych na pozycji kursora     SPACE
    
     wył/wł kanału 1,2,3,4                   SHIFT+1,2,3,4
    
     zmiana oktawy                           CTRL - =
    
     odgrywanie jednego patternu             CTRL+M
     zawsze od pozycji kursora
    
     odgrywanie utworu, zawsze               LOGO
     od pozycji w oknie "order"
    
     clear wszystko                          SHIFT+CTRL+DELETE
    
     wyjście do DOS'u                        SHIFT+CTRL+LOGO
    

    UWAGA!!! Powtórne wejście możliwe po uruchomieniu PT od adresu $4473.

  • OKNO "ORDER"

    W tym oknie ustalamy kolejność odgrywania patternów, numer patternu ustalamy wpisując jego numer w odpowiedniej pozycji.

     wejście do okna orders    CTRL+O
    
     ruch kursorem             - =
    
     wstawienie pozycji        SHIFT+INSERT
    
     usunięcie pozycji         SHIFT+DELETE
    
     wyjście z okna orders     ESC
    

  • OKNO OPERACJI I/O

     wejście do okna I/O       CTRL+TAB
    
  • LOAD SAMPLE
    wczytanie sampla - sample tylko z rozszerzeniem *.smp i specjalnym nagłówkiem, opisanym na początku tej instrukcji

  • LOAD MODULE
    wczytanie modułu - moduły tylko z rozszerzeniem *.mod, tylko wersja 31 instrumentowa (identyfikator M.K.)

  • SAVE SAMPLE
    zapisanie sampla (wraz z nagłówkiem)

  • SAVE MODULE
    zapisanie modułu (moduł zostaje zapisany jako 31-instrumentowy, identyfikator M.K.)

    Przy wpisywaniu nazwy modułu lub sampla wpisz pełną nazwę np: D:NONAME.???, rozszerzenia odpowiednio *.mod lub *.smp

  • SAMPLENAME
    edycja nazwy sampla (max. 22 znaki)

  • SONGNAME
    edycja nazwy kompozycji (max. 20 znaków)

  • CLEAR INSTR.
    kasowanie instrumentu

    Program jest typu cardware, znaczy to że użytkownik programu zobowiązany jest przysłać mi widokówkę z pozdrowieniami.

    Profi/Madteam

    used progs:
    - Quick assembler
    - Super monitor
    - Turbo basic XL 1.5
    - Font designer 1.0
    - Professional copy 1.42
    - DJPacker

    P.S.
    - Atari rólz!!!!!!!!!!!!!!!
    - 8-bit covox rólz!!!!!!!!!!!!!!!
    - sorry za wszystkie byki (muuuuuuuu)
    - gretx going 2 all Atari maniacs!!!
    - wszelkie wskazówki, sugestie przysyłaj na adres

    ****************************
    *                          *
    *  Przemysław Wiatr/Profi  *
    *   Os.Piastowskie 59/84   *
    *      61-156 Poznań       *
    *          Poland          *
    *                          *
    ****************************