| Start | Super Packer | Atari Graphics Studio / AGS | Graph2Font / G2F | Mads |   http://madteam.atari8.info  
SKŁAD GRUPY
PRODUKCJE
scena
gry
użytki
vbxe
SPRZĘT
Sio2SD/Pajero
Sio2SD/Rocky
Stereo/Pajero
GTIA/Psychol
ARTYKUŁY
DEMO EFFECTS
LINKI
   

Bewesoft
Nowe możliwości Boulder Dash'a
Syzygy #8

tłumaczył: Lizard/Aids

Podoba wam się Boulder Dash Construction Kit? Tak? A czy wiecie, że możliwe jest to, co nie jest możliwe do uzyskania w edytorze? Nie? No to właśnie wybraliście właściwy artykuł!

Kilka lat temu grzebałem się strukturze plików z mapami jaskiń i przez przypadek umieściłem cztery pola "Wejście" w jednym z plików. Rozpoczęcie gry na tak zmodyfikowanym poziomie było dla mnie wielkim zaskoczeniem! Każde z czterech pól migało, a potem... Tak!!! Pojawiło się czterech gości! Sięgnąłem po joy'a i wszyscy czterej zjadali diamenty! Nie myślcie jednak, że zatrzymali się, gdy któryś natrafił na mur. Nic z tego. Każdy z nich sterowany jest niezależnie! O cholera... Jeden z nich jest martwy... Ale co to? To jeszcze nie koniec gry! Pozostała grupa nadal zbiera diamenty! Całe to zajście było dla mnie wielkim zaskoczenim.

Później okazało się, że dodatkowe poziomy (mieszczące się na jednym ekranie) są w rzeczywistości jaskiniami pełnych rozmiarów. Zablokowane jest tylko przewijanie ekranu. Trochę popróbowałem... Drobna modyfikacja pliku... Zapis... Uruchamianie BDCK... Ładowanie poziomu... Chwila niepewności! Start! Jest!!! Rockford wyszedł poza ekran i teraz zbiera diamenty w ukrytym tunelu! Wspaniale!!!

Na dysku z zinem znajdziecie plik BOULDER.ARC. Zawiera on kilka przykładów zmodyfikowanych jaskiń. Spróbujcie w nich pograć! Zobaczycie: Dwa identyczne pomieszczenia działające w multitaskingu! Ukryte tunele poza ekranem! I na koniec: samobójstwo jako metoda na ukończenie planszy!

Macie ochotę na tworzenie takich "nietypowych" jaskiń? Cztery lata temu popełniłem edytorek w Basicu umożliwiający tworzenie takich właśnie plansz. Kilka dni temu odnalazłem go na swoich dyskietkach i dołączam go do BOULDER.ARC. Miłej zabawy!

Mała instrukcja obsługi, czyli jak tworzyć "nietypowe" plansze... Uruchomcie BDCK i stwórzcie własny level. Nie zapomnijcie o umieszczeniu w nim jednego "Wejścia" i jednego "Wyjścia". Zapiszcie planszę na dysk. Następnie uruchomcie mój edytor i załadujcie stworzoną uprzednio jaskinię. Teraz dodajcie różne kwiatki w postaci dodatkowych "Wejść", bądź "Wyjść", ukrytych części jaskini, itp. Na koniec zapiszcie swoją pracę. Teraz należy ponownie uruchomić BDCK i dokończyć swoją pracę: dodać parametry i kolory, usunąć błędy, itd.

Uwaga: mój edytor nie potrafi ustawiać flag i parametrów, które umieszczone są w pliku z mapą, tak więc trzeba umieścić jedno "Wejście" i jedno "Wyjście" w BDKC! A, lepiej nie próbować umieszczać czegokolwiek na brzegach jaskini.

Jak używać programu? Kursor porusza się joystick'iem lub klawiszami kursora, a pola umieszcza się fire'm lub klawiszem Return. W menu należy wskazać co chcecie umieścić na planszy. <L> służy do odczytu jaskinii, <S> - zapisuje, a <C> - czyści planszę.

Drobne ostrzeżenie:
Dodatkowe "Wejścia" mogą być stosowane tylko w dodatkowych poziomach! (tj. tych, które mieszczą się na jednym ekranie - przyp. tłumacza) Próbowałem wypełnić pełnowymiarową jaskienię samymi "Wejściami"... Fajnie sterowało się taką armią (naprawdę działało), lecz procedury przewijające ekran nie wiedziały gdzie jestem! Wyglądało to jakby kamerą operował wariat...

Wiem, że gry nie są najlepszym tematem do publikacji w magazynach, ale dodatkowe możliwości BDCK są bardzo zabawne. Mam nadzieję, że czytelnicy podzielą moje zdanie.

Bewesoft

 

madteam.atari8.info © MadTeam, hosted: www.atari8.info